Ranga: Moderator
Grupy: WRM, Moderatorzy - Kategoria wewnętrzna, Moderatorzy - Konsultacje Społeczne - Inwestycje, Moderatorzy - Rowerowe Katowice, Moderatorzy - Transport publiczny, Moderatorzy - Konsultacje Społeczne - Infrastruktura, Moderatorzy - Inwestycje, Moderatorzy - Infrastruktura Przyłączony: 2012-11-02 Posty: 202
Podziękowano: 15 raz (y) w 14 postu (ów)
|
Napisał: Katarzyna_Ef Szanowni Państwo! Chciałam wyrazić swoją opinię oraz własne sugestie na temat planowanego przystanku Katowice Kokociniec. Studiuję i mieszkam na osiedlu Kokociniec, gdzie często korzystam z komunikacji miejskiej oraz kolei. W godzinach szczytu najczęściej korzystam z pociągów Kolei Śląskich (brak korków ulicznych). Niestety, stacja kolejowa Katowice Ligota znajduje się w odległości ok. 25 minut pieszo, co utrudnia korzystanie z dojazdów pociągiem. Kilka dni temu bardzo ucieszyła mnie informacja na temat planowanej stacji kolejowej na Kokocińcu - jednak moja radość zmniejszyła się, gdy zapoznałam się z dokładniejszymi planami... Planowana stacja ma się znajdować w okolicy ulicy Szadoka i Załęskiej. Z punktu widzenia mieszkańców Kokocińca - a więc mieszkańców os. Franciszkańskiego, os. Kokociniec, os. Sadyba oraz domów jednorodzinnych zlokalizowanych pomiędzy ul. Kruczą a ul. Szojdy - lokalizacja jest bardzo niefortunna z następujących powodów: 1) Dojście na planowany przystanek, przez ul. Hadyny, zajmie prawie tyle samo czasu co dojście na stację Katowice Ligota; 2) Na niekorzyść nowego przystanku przemawia również otoczenie: droga ulicą Hadyny oraz Szadoka to droga mało uczęszczana, otoczona gęstymi zaroślami, co nie jest komfortowe. Dodatkowo miejsce to po zmroku jest pełne dzików - proszę mi uwierzyć, ale wielokrotnie przejazd samochodem ul. Hadyny jest niemożliwy, bo stado dzików przechodzi na drugą stronę jezdni; 3) Planowana stacja dedykowana jest pracownikom Euro Centrum - jednakże pracownicy Ci mają do dyspozycji położoną w odległości 10 minut spacerem stację Katowice Brynów