logo
Witamy Gościa! Aby wykorzystać wszystkie możliwości proszę Zaloguj albo Rejestruj.

Zgłoszenie

Icon
Error

Opcje
Idź do ostatniego postu Idź do pierwszego nieprzeczytanego
Offline Katarzyna_Ef  
#1 Wysłane : 19 sierpnia 2018 16:27:04
Katarzyna_Ef

Ranga: Newbie

Grupy: Registered
Przyłączony: 2018-08-19
Polska

Szanowni Państwo!
Chciałam wyrazić swoją opinię oraz własne sugestie na temat planowanego przystanku Katowice Kokociniec. Studiuję i mieszkam na osiedlu Kokociniec, gdzie często korzystam z komunikacji miejskiej oraz kolei. W godzinach szczytu najczęściej korzystam z pociągów Kolei Śląskich (brak korków ulicznych). Niestety, stacja kolejowa Katowice Ligota znajduje się w odległości ok. 25 minut pieszo, co utrudnia korzystanie z dojazdów pociągiem. Kilka dni temu bardzo ucieszyła mnie informacja na temat planowanej stacji kolejowej na Kokocińcu - jednak moja radość zmniejszyła się, gdy zapoznałam się z dokładniejszymi planami...
Planowana stacja ma się znajdować w okolicy ulicy Szadoka i Załęskiej. Z punktu widzenia mieszkańców Kokocińca - a więc mieszkańców os. Franciszkańskiego, os. Kokociniec, os. Sadyba oraz domów jednorodzinnych zlokalizowanych pomiędzy ul. Kruczą a ul. Szojdy - lokalizacja jest bardzo niefortunna z następujących powodów:
1) Dojście na planowany przystanek, przez ul. Hadyny, zajmie prawie tyle samo czasu co dojście na stację Katowice Ligota;
2) Na niekorzyść nowego przystanku przemawia również otoczenie: droga ulicą Hadyny oraz Szadoka to droga mało uczęszczana, otoczona gęstymi zaroślami, co nie jest komfortowe. Dodatkowo miejsce to po zmroku jest pełne dzików - proszę mi uwierzyć, ale wielokrotnie przejazd samochodem ul. Hadyny jest niemożliwy, bo stado dzików przechodzi na drugą stronę jezdni;